SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, September 23, 2012

Fallingwater

 
Iako nisam arhitekta, niti mi je gradjevina struka, prilicno davno, jos dok sam bio srednjoskolac, za oko mi zapala fotografija kuce koju sam zapazio u enciklopediji Jugoslavenskog Leksikografskog zavoda, bogato opremljenoj ediciji knjiga koja je bila izvor opceg znanja prije pojave Interneta. Tada sam se prvi put sreo s pojmom Fallingwater-a i s imenom arhitekte Frank Lloyd Wright-a. Kucu je arhitekta Wright projektovao za bogatu Pittsburgh-sku familiju Kaufmann. Bila je to njihova kuca za odmor ili vikendica kako se to kod nas kaze. Izgradjena je u prekrasnoj gustoj sumi na vodopadu potoka. Sam vodopad je postao dio objekta, koji se sastoji od vise terasa s kojih se pruza prekrasan pogled na okolinu.

Iznad kuce je kasnije izgradjena i kucica za goste s malim bazenom.

Znao sam da se Fallingwater nalazi u Pennsylvania-i, ne tako daleko od Pittsburgh-a ali sve ove godine nismo nasli vremena da je posjetimo. Konacno ovog ljeta s nasim prijateljima Tufekcicima odlucismo da skoknemo do jednog od parkova Pennsylvania-e, a kako se Fallingwater nalazi u njegovoj blizini, odlucismo da svratimo.

Kada smo s glavne ceste skrenuli na parking za posjetioce bili smo iznenadjeni brojem posjetilaca, a jos vise registarskim tablicama parkiranih automobila. Bilo je tu auta iz cijele Amerike, najmanje onih sa PA tablicama. Kada sam jednu od kustosica objekta upitao po cemu je ova kuca toliko poznata pa privlaci mnogobrojne posjetioce iz cijele Amerike dobio sam objasnjenje da se radi o jedinstvenom arhitektonskom rjesenju za doba kada je objekat izgradjen (sredina tridesetih) koje i danas odusevljava one koji se razumiju u arhitekturu. Objekat se, izmedju ostalog, nalazi na listi 28 mjesta koje treba posjetiti prije smrti prema poznatom magazine Smithsonian pa je i to bio razlog vise za posjetu.

Eto tako nakon toliko godina se nadjoh u situaciji da kucu o kojoj sam nekada citao vidim iz bliza. Od video klipova i fotografija koje sam tokom obilaska snimio napravio sam kratki film. Mozda ce nekome biti interesantan da ga pogleda.

1 Comments:

Anonymous Dubravka said...

Dragi Co ti postajes majstor za kratkometrazne filmove.
Posebno za muzicku "zavjesu". Lijepo napravljeno, lijepa muzika.
Dubravka

Tuesday, 25 September, 2012  

Post a Comment

<< Home