SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, January 12, 2012

Safikada

Put me pred kraj prosle godine odvede u stare krajeve pa ne imadoh vremena da se posvetim blogu evo vec vise od 15-tak dana. Nekako nisam bio ni posebno raspolozen, niti za pisanje, niti za sjedenje pred racunarom, pa se tako blog skoro ugasi. Po povratku nazad (kuci) u Ameriku trebalo mi je dosta vremena da uhvatim ritam pa jos uvijek nisam sav svoj. Trebace mi jos nekoliko dana da se prilagodim (vremenskim i svakodnevnim zivotnim) promjenama, da sredim utiske, i da pripremim par priloga: neke sam dobio od vjernih suradnika a bit ce i mojih ‘vijesti’ i vidjenja iz starog kraja.

Danas evo imam cast da citateljima bloga prenesem vijest koju mi je jos prije nekoliko dana poslala Radmila Karlas. U Banjaluci je 22. decembra odrzana premijera opere Safikada. Za mene, za sve prave Banjalucane, a i za sve ljude dobre volje, to je veliki pozitivni pomak u gradu koji nikako da se oslobodi svoje ruzne proslosti (s kojom stalno koketira, 20-tak godina od pocetka zadnjeg rata).

O pripremama opere Safikada je vec pisano na ovom blogu a evo sada smo se uvjerili je rad uspjesno priveden kraju. Veliki je to bio posao i mora se odati duzno postovanje svima koji su u njega bili ukljuceni, od kompozitora Muharema Insanica i autora libreta Slavka Podgorelca, do izvodjaca sakupljenih iz nekoliko gradova bivse nam domovine.


Legenda o Safikadi je poznata svim onima kojima je Banjaluka u srcu. Za one mladje koji nisu stigli da se sa njom upoznaju a i za one koji sticajem okolnosti nisu nikada culi za Safikadu i njenu sudbinu, prenosim dio teksta autora Dine Bajramovica koji je povodom ovog znacajnog kulturno-scenskog dogadjaja, objavljen u sarajevskoj Slobodnoj Bosni.

Prema legendi, djevojka Safikada zaljubila se u austrijskog vojnika koji je pripadao drugom nacionalnom i vjerskom odnosno kulturnom i civilivizacijskom (neislamskom) krugu. Ljubav je bila obostrana, ali za ono vrijeme besperspektivna, odnosno unaprijed osudjena, jer su djevojci, po drevnom muslimanskom obicaju, buduceg muza birali njeni roditelji. Svjesna toga Safikada se odlucuje na svojevrsni ‘demonstracijski suicid’: s jedne strane su roditelji cijoj volji se mora pokoriti, a s druge strane Safikada ne namjerava iznevjeriti ljubav (vrhunsku, univerzalnu vrijednost) koja ne priznaje ni vjerske, ni kulturne, ni religiozne zapreke. Odjevena u svadbeno ruho, Safikada je sacekala da se upali fitilj topa koji, ispred banjalucke tvrdjave Kastel, svakog dana pucnjem oznacava podne. Pritrcala je oruzju, grudi priljubila uz otvor cijevi i ‘zagrlila’ top.

Vise o ovom kulturnom dogadjaju mozete procitati sa stranica Slobodne Bosne koje mi je Radmila poslala a koje vam toplo preporucujem.


Labels: ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dobro dosao Co

Ovo o premijeri Safikade je bila jedna od radosnih vijesti, a sve ovo sto je objavila "Slobodna Bosna" je kod nas mnogi napunila srce i veci broj telefonskih i direktnih razgovora sa banjaluckom rajom je bio nakon dugo vremena opustajuci i odisao radoscu sto se tako nesto desilo u Banja Luci onoj kakva je bila za vrijeme nasih zivota i mladosti.
Javljam se zbog Koljinog pisma. I mene je "pogodilo u sridu".

Dragi Kolja, ne znam da li znas za ovaj blog, ali mozda ce ti neko reci.Par nasih susreta u Sarajevu, znas koliko su mi znacili i koliko sam zeljela da mi budes gost u kuci, ali si uvijek bio u frci i rasprodan, jer te i Sarajevo voli.
Sjecam se pjesama koje si nam citao, tvojih simpatija prema mojoj prijateljici(koja je sada u Svedskoj). tvoje poezije.Uvijek je to bila kod tebe LJUBAV, LJUBAV I SAMO LJUBAV.Sretna sam sto si otisao u zemlju ljubavi, sto tamo zivis i imas svoju Francuskinju.
Ovo ti pisem kao neko ko ti je do groba zahvalan.Ti si mi poslao prvo garantno pismo. Bez problema smo dobili francusku vizu i Vicin i moj prvi susret sa sinom nakon 7 godina ostvario se zahvaljujuci tebi.
Ako postoje razliciti strahovi da se pise o ruznim licnim dozivljajima, objavljujuci imena onih koji su nam cinili zlo, onda mozemo pisati o ljudima koji su nam cinili dobra.A ima ih na svim stranama.Jedan od takvih veliki i dobri ljudi si ti KOLJA MICEVICU.Sretna sam sto sam te licno poznavala i sto te poznajem zauvijek.Pozdrav Saima

Friday, 13 January, 2012  

Post a Comment

<< Home